Miten hyödyntää sosiaalista mediaa kasinoalalla

Rahapeliyhtiöitä on tuhansia erilaisia, joten markkina on todella kilpailtu. Nettikasinot pyrkivät herättämään asiakkaiden kiinnostuksen yhä mielikuvituksellisimmilla ja suuremmilla kampanjoilla. Monet yhtiöt ovat siirtyneet hyödyntämään sosiaalista mediaa, koska se tarjoaa uudenlaisia, innovatiivisia ja usein hyvin edullisia keinoja markkinointiin. Sosiaalinen media voikin olla erinomainen keino parantaa brändin näkyvyyttä ja tavoittaa asiakkaita. Esittelemme artikkelissa erilaisia tapoja, joilla yritykset voivat hyödyntää sosiaalisen median kanavia eri tarkoituksiin.

Yhteydenpito asiakkaiden kanssa onnistuu sosiaalisessa mediassa helposti

Sosiaalinen media tarjoaa yrityksille erinomaisen keinon olla yhteydessä asiakkaisiin. Facebook, Instagram, Twitter ja Snapchat ovat monille eri ikäisille kuluttajille luontevia kanavia yritysten lähestymiseen. Hyvä ja nopea asiakaspalvelu on merkittävä keino positiivisen asiakaskokemuksen edistämiseksi, ja siihen kannattaakin panostaa eri kanavissa.

Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa sosiaalisessa mediassa lisää myös yrityksen luotettavuutta ja uskottavuutta kohderyhmän silmissä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että etenkin negatiivisten asiakaspalautteiden käsittely on taitolaji – ketä tahansa työntekijää ei siis kannata valjastaa vastuuseen siitä. Yrityksen ei koskaan pitäisi vähätellä asiakkaan mielipidettä tai kokemusta, lähteä vahvalle puolustuskannalle tai suhtautua muutenkaan negatiivisesti huonoon palautteeseen. Asiansa osaava työntekijä voi jopa parantaa yrityksen kuvaa käsittelemällä pettyneiden asiakkaiden viestit oikealla tavalla. Yhteydenpito asiakkaisiin sosiaalisessa mediassa voikin antaa yritykselle paljon etua.

Sosiaalinen media tarjoaa hyviä keinoja brändäämiseen

Brändi on tärkeä seikka millä tahansa alalla ja mille tahansa yritykselle. Brändi on joko tietoisesti tai tiedostamatta luotu mielikuva tai maine. Siihen, minkälaista brändiä yritys tavoittelee, vaikuttaa moni seikka kohderyhmästä alkaen. Rahapelialan toimijat ovat kehittäneet hyvin erilaisia brändejä laidasta laitaan; jotkut ovat humoristisia ja kepeitä, toiset taas luksusta henkiviä ja eksklusiivisia. Oli brändi sitten minkälainen tahansa, sen merkitystä ei tule vähätellä.

Brändiin vaikuttaa oikeastaan kaikki sisältö, mitä yritys tuottaa julkisesti: kirjoitukset, kuvat ja videot. Ne viestivät yrityksen arvoista ja toimintatavoista. Sosiaalinen media tarjoaa loistavia keinoja brändikuvan luomiseen ja vahvistamiseen. Erityisesti Instagram on profiloitunut hyväksi työkaluksi brändäämisessä

alustan visuaalisen fokuksen ansiosta. Jos yrityksen brändi tuntuu luisuneen väärään suuntaan, sen kohottaminen on helppoa aloittaa sosiaalisen median kanavia hyödyntäen.

Videomarkkinoinnista on tulossa jatkuvasti suositumpaa

YouTube on kasvattanut suosiotaan markkinointikanavana jatkuvasti viime vuosien aikana, ja yhä useammat yritykset ovat alkaneet hyödyntää sitä. Myös rahapelialan toimijoiden kannalta YouTube tarjoaa hyvän alustan videomarkkinoinnille. Monet yritykset ovatkin alkaneet julkaista esimerkiksi lyhyitä, hauskoja videoita yhteistyökumppaniensa tai maskottiensa kanssa. YouTubessa suoranainen mainonta ei ole paras lähestymistapa, vaan kannattaakin pyrkiä tuottamaan sisältöä, jonka ihmiset kokevat oikeasti kiinnostavana tai hauskana. Parhaassa tapauksessa videot voivat levitä viraaleiksi.

Humorististen videoiden lisäksi potentiaalisia videoiden aiheita ovat esimerkiksi erilaiset yrityksen esittelyt tai alalla toimivien ihmisten haastattelut. Videoissa voidaan esitellä myös peliuutuuksia tai alan trendejä, jotka voivat kiinnostaa yrityksen asiakkaita.

Kilpailut, arvonnat ja tarjoukset Sosiaalisen median ei suinkaan tarvitse olla pelkkä brändäys- tai myyntikanava, vaan sen avulla voi järjestää myös erilaisia kampanjoita tai kilpailuja. Monet mieltävät kasinoiden tarjoukset vain niiden sivustoille, jossa casinobonukset ovat asiakkaiden lunastettavissa. Sosiaalisen median kanavat tarjoavat kuitenkin hyvän keinon järjestää erilaisia, kekseliäitä tarjouksia. Jotkut yritykset hyödyntävät esimerkiksi Facebookin ja Instagramin tarjoamia äänestys- tai kyselytyökaluja, joiden avulla asiakkaita on mahdollista aktivoida.

Kilpailujen ja arvontojen avulla on myös helppoa kasvattaa kanavien seuraajamääriä. Kampanjoiden ei tarvitse olla erityisen kalliita, vaan ne on mahdollista toteuttaa hyvin pienilläkin budjeteilla – kekseliäisyys ja viihdyttävyys herättävät ihmisten huomion sosiaalisessa mediassa erityisen hyvin.