Nettikaupan uudet maksutavat

Nettikaupan ensimmäisiä kompastuskiviä olivat maksutavat, netin yleinen turvallisuus, kauppojen luotettavuus ja kuljetukset. Ostajat ympäri maailmaa olivat kuitenkin tottuneet tilaamaan erilaisista postimyyntikuvastoista, joten internetin kauppapaikat eivät varsinaisesti tuoneet mitään suurempaa uutta, kuin sen, että nuo satojen sivujen kokoiset myyntikuvastot lähes loppuivat kokonaan. Nykyään ei edes joulumyyntien aikoihin tulee kovinkaan montaa isompaa joulumyyntikuvastoa mahdollisten ostajien ja asiakkaiden koteihin.

Mutta nettimaksaminen ja nyt 2020-luvulle siirryttäessä entistä enemmän mobiilimaksaminen ovat asioita, jotka kasvavat käytännössä koko ajan ja vaikka me suomalaiset pitäisimme itseämme edelläkävijöinä netti- ja mobiilikaupassa, mobiilimaksamisessa olemme paljon läntisiä naapureitamme kuten Ruotsia jäljessä. Vähitellen kuitenkin älypuhelimistamme on tullut pankkivirkailijan korvike ja puhelimesta itsessään vähitellen myös lompakkomme eli maksamisen korvaava väline.

Nettikaupan uudet palvelut laajenevat

Samalla kun älypuhelimesta on tullut meille entisestään jokapäiväisempi tuote ja opimme nykyään sen käytön jo ala-asteiässä, tulee se myös vuosi vuodelta sisältämään entistä enemmän elämämme tietoa. Samalla entistä enemmän toimintoja suoritetaan mobiilisti – myös maksaminen, pelaaminen, ajanviete, elokuvien katsominen… jopa sen oman rakkaan etsiminen tapahtuu nykyään erilaisten parinetsintä sovellusten kautta, diginä.

Zimpler Casino voi olla monelle suomalaiselle jo tuttu käsite aiemmin, ennen tätäkin artikkelia, mutta monelle taas sana Zimpler on vielä täysin tuntematon. Mistä sitten on kyse, jotain liittyen nettikauppaa, nettikasinoihin ja rahaan?

Zimpler on ruotsalainen maksunvälittäjä, joka mahdollistaa mobiililaitteella tehtävät maksusuorituksen. Monet uudet palvelut kuten Twitch suoratoistopalvelu hyväksyy Zimplerin yhdeksi maksutavaksi maksullisten palveluidensa maksamisessa, ja mikäs sen luontevampaa, että kaikki voidaan hoitaa samalla laitteella – ilman erillisiä salasana, kirjautumis- ja sovellusten avaamisia.

Zimpler perustettiin jo 2012 ja sen perustoiminta lähti nimenomaan nettikasinoiden tarpeesta lisätä maksutapoja asiakkailleen, mutta siitä eteenpäin kasvua on tapahtunut myös muilla alueilla. Zimplerin pääkonttori löytyy Tukholmasta, mutta myös Göteborgista, Berliinistä sekä Haaparannasta ja yrityksellä on noin 40 työntekijää.

Zimpler ei ole maailman ainoa mobiilisten maksutapojen kehittäjä, mutta on esimerkki siitä, minne älylaitteidemme ja mobiilikäyttäytymisemme ovat meitä viemässä.

Nettikaupan kehityksestä jos puhutaan ja halutaan löytä helposti esiteltävä esimerkki, niin 90-luvulla alkaneet nettikasinot ovat juuri sellainen. Ala on siis vasta 30-vuotias, mutta se on kehittynyt jo huimasti ja esimerkiksi niitä automaatti- tai kolikkopelejä, joita useimmat suomalaiset aikuiset ovat pelanneet kaupoissa ja kioskeilla on tarjolla nettikasinoilla yhteensä yli 12 000 pelin valikoimasta! Lisäksi kaikki perinteiset kasinopelit kuten ruletti, pokeri, baccarat sekä blackjack ovat nykyään laajemmin saatavilla nettikasinoilta ja niiden livepöydistä kuin suomalaisista ravintoloista. Kivijalkasinoitakin Suomessa on vain yksi oikea ja toinen kohta aukeamassa Tampereelle – siinä on jo pari syytä, miksi Zimplerin tyyppisiä uusia ratkaisuja tarvitaan nettipelaamisen ja nettikaupan yhteyteen.

Miten oma verkkokauppasi toimii?

Onko sinulla omalla yritykselläsi nettikauppa? Oletko lisännyt sille tarpeeksi monipuoliset maksutavat, entä kuljetusmuodot? Saattaa olla, että verkkokauppasi toimii muuten hyvin, mutta asiakkaat eivät koe maksamista nopeaksi tai eivät löydä sopivaa kuljetustapaa ostamalleen tuotteelle?

Tai jos tämä puoli on kunnossa niin oletko kokeillut kuinka kauppasi toimii esimerkiksi paikkakuntasi kirjaston koneelta? Löytyykö tuotteet ja vastaako sivustosi nopeasti vai junnaako tuotteet ja kuvat paikoillaan? Löytyykö nettikauppasi Googlen miljoonien muiden kauppojen joukosto, onko sivustosi tarpeeksi monipuolinen, vai onko sinulla siellä vain tuotteiden kuvia? Kaipaatko apua?

Me konsultoimme ja autamme

ER-tuki on tuottanut erilaisia mainonnan, markkinoinnin ja myynnin palveluita, koulutusta ja konsultointia jo 1990-luvulta lähtien. Meiltä kannattaa tiedustella, jos kaipaa tukea vaikka oman nettikauppansa tai omien nettisivujensa paremman löydettävyyden suhteen. Me ER-tuessa teemme yhteistyötä myös monen muun eurooppalaisen sisältötuottajan kanssa, eli kauttamme on mahdollista saada Google-apua myös esimerkiksi Ruotsin ja Englannin markkinoille. Kysyminen ei maksa mitään!

Kysy – me vastaamme ilmaiseksi

Vastaamme aina alustavan vastauksen maksutta ja tarjoamme vastauksemme yhteydessä tarjoukset tarkemmasta analyysistä ja mahdollisesta konsultaatiosta. Kerromme myös mikäli koemme, ettemme tiedä alastanne tarpeeksi eli jos emme koe osaavamme auttaa, kerromme senkin!