Viisi nettikasinoiden uusinta trendiä

Kenenkään ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan, koska se on jo kertaalleen keksitty ja sama pätee monessa muussakin asiassa. Varsinkin markkinoinnissa ja mainonnassa on jo käytetty kaikkea mahdollista ja mahdotonta, ja uusi tapoja tehdä asioita voi olla jo kohtuullisen vaikea keksiä.

Markkinoinnissa onkin usein toimivaa se, että ottaa toimiviksi todettuja hyviä tapoja ja käyttää niitä omaan toimintaansa sopien sopivin osin. Tässä seuraavaksi tarkastellaan nettikasino alan trendejä, ja kenties miten sen alan markkinoinnin keinoja voisi hyödyntää aivan omassa markkinoinnissa. Niistä ajoista ollaan nimittäin tultu pitkälle kun pelkkä hedelmäpeli ja sen laittaminen nettiin pelattavaksi oli riittävää.

Anna tervetulotarjous

Nettikasinot joutuvat kamppailemaan markkinatilanteessa, missä markkinat ovat jo melko hyvin jaetut olemassa oleville operaattoreille, mutta siitä huolimatta tasaisin väliajoin uusia operaattoreita pyrkii näille täysille markkinoille. Yksi tavallinen keino saada potentiaalisilta asiakkailta on ollut antaa erilaisia tervetulotarjouksia. Nettikasinoilla nämä ovat olleet talletusbonuksia ja ilmaiskierroksia.

Tavallinen paikallinenkin yritys voi oman toimintansa alussa ottaa tämän huomioon varaamalla ensimmäisille kuukausille jonkinlaisen kohtuuhintaisen asiakaslahjan, jonka jokainen uusi asiakas saa. Lahjan arvo pitää luonnollisesti suhteuttaa yritystoimintaan ja yksittäisen asiakkaan odotettuun liikevaihtoarvoon, mutta todellisuudessa jokaiselle yritykselle löytyy tällainen lahjamahdollisuus, eikä sen tarvitse olla kynä tai heijastin – mutta se voi olla myös sellainen. Paras on tietenkin lahja, joka muistuttaa saajaansa yrityksestä ja jolla joko on käyttöä arjessa tai arvoa olla esillä.

Mobiilikäyttäjät

Monet nettikasinot ovat julkaisseet oman mobiilisovelluksen, ja kaikki ovat varmistaneet, että heidän nettisivunsa toimivat mobiilisti. Tämä on Suomessakin vähintään minimi, että kotisivut toimivat mobiilisti sillä viime vuonna (2019) suomalaiset maksoivat jo enemmän nettiostoksiaan mobiilisti kuin kotitietokoneellaan. Mobiilikäyttö on siis vähimmäisvaade, kun puhutaan kotisivujen toimivuudesta sillä mobiilikäyttö tulee kasvamaan entisestään 20-luvun aikana.

Sisältötuotanto

Ennen nettikasinolla riitti, että sillä oli tarjota pelejä peleistä kiinnostuneille. Samalla tavalla vielä muutama vuosi sitten riitti, että talofirmalla oli näyttää kotisivuillaan muutama kuva talosta ja ranskalaisin viivoin, mistä on kyse. Enää tällainen ns. quick and dirty-sisältötuotanto ei enää riitä, vaan kotisivujen pitää pystyä tuottamaan sisällöllisestikin jotain asiakkaalle. Nettikasinoilla tämä on tarkoittanut esimerkiksi omien VIP-järjestelmien rakentamista ja pidemmälle vietynä jopa urheilu-uutisten ja kasinouutisten julkaisemista ja erilaisten pelien arvosteluita ja muuta sisältöä.

Suoratoisto

Suoratoisto tuli meille tavallaan jo YouTuben kautta, mutta vaikka se onkin kanavana todella iso ja täynnä kaikkea, vasta tv-suoratoisto tyyliin Cmore, NetFlix, Viaplay ovat näyttäneet meille vanhan television huonot puolet ja suoratoisto on tullut nyt myös nettikasinoille. Ne nettikasinot, jotka oikeasti haluavat olla mukana urheiluvedonlyönnissä ovat lisänneet palveluihinsa erilaisten urheilutapahtumien ja otteluiden katsomisen rekisteröinnin jälkeen maksutta.

Varsinaisen suoratoiston toteuttaminen yrityksen omilla sivuilla ei välttämättä ole järkevää, mutta videoiden tuottamiseen ja niiden näyttämiseen kannattaa kuitenkin perehtyä, toimit sitten alalla kuin alalla. Mekin ER-tuessa olemme olleet mukana tekemässä videoita mm. ravintoloille ja koulutuskäyttöön.

Sosiaalinen media

Sosiaalisesta mediasta on puhuttu markkinoinnissa viimeiset kymmenen vuotta ja se on oikeasti mahdollisuus jokaiselle toimivalle yritykselle. Nettikasinot eivät oikeasti sitä ole vielä laajalti käyttäneet mutta uusimpien trendien mukaan tämä tulee nyt 20-luvulla kasvamaan.

Tavallisille paikallisille liikkeille ja palveluille paikalliset sosiaalisen median kanavat ovat oivia kanavoita tulla esille, mutta kuten kaikessa markkinoinnissa – sekin pitäisi tehdä suunnitelmallisesti. Me ER-tuessa olemme tehneet niin sisältötuotantoa kuin opettaneet yrittäjiä itse tuottamaan ja suunnittelemaan sisältöään ja rakentamaan itselleen omille resursseille sopivan suunnitelman.

Ottamalla näistä viidestä nettikasinoiden käyttämästä markkinointikeinosta mallia, jokainen yritys voi parantaa omaa näkyvyyttään ja löydettävyyttään netin maailmassa.