Miksi ja miten hankkia ulkoisia linkkejä kotisivuille

      Comments Off on Miksi ja miten hankkia ulkoisia linkkejä kotisivuille

Jos haluat, että yrityksesi ja palvelusi löytyvät netistä, täytyy yrityksesi tulla hyvillä sijaluvuilla Google hauissa vastaan, eikä sekään välttämättä riitä. Se, että kotisivut ovat oikein tehty ja Google huomioitu jo siellä (Google optimointi) on se lähtökohta, mutta sen jälkeen alkaa varsinainen markkinointityö.

Ensinnäkin tehdään se mitä itse voidaan eli testataan erilaisilla hakusanoilla, miten se oma yritys löytyy omalta markkina-alueelta ja testataan se vielä sellaisella koneella, mitä et ole itse käyttänyt – koska Google muistaa ja tietää, mitä olet netissä tehnyt ja pyrkii auttamaan sinua löytämään juuri sen mitä haet. Eli jos teet tuon testin omalla koneellasi, todennäköisesti saat ns. liian hyvän tuloksen.

Kun sitten olet tehnyt tämän Google haun ja ehkä muuttanut kotisivujasi. Tehnyt lisää sisältöä, tehnyt sivuston rakenteen Google ystävällisemmäksi, niin sen jälkeen alkaa se vaikeampi osuus. Nyt pitäisi saada niitä linkkejä muualta kotisivuillesi.

Helpoimmat ovat oman alueen yrittäjäjärjestöjen mahdolliset listaukset, joille saat omat sivusi. Tekemällä oman Facebook sivun yrityksellesi saat toisen linkkauksen. Ostamalla Fonectan tms palveluita saat taas muutamaan paikkaan mahdollisesti linkkaukset, mutta entä sitten? Tämän pystyy tekemään käytännössä kuka tahansa.

Ulkoiset linkit ja Google

Sivuston löydettävyyttä parantaa ulkoinen linkitys , jota on hankittu esimerkiksi yrityksen yhteistyökumppaneiden sivustoilta. Tämän lisäksi yrityksellä tulisi olla käytössään myös Facebook-sivu, jonka avulla yritys voi ohjata lisää käyttäjiä sivuilleen.

Sitten pitäisi yrittää saada omasta firmasta juttu paikalliseen lehteen ja se juttu sitten nettiin ja vaikka sen julkaisijan Facebook sivulle niin jälleen tuli Googlen ja muidenkin hakukoneiden tykkäämiä linkkejä.

Tähän probleemaan ER-tuki ja Kettu Markkinointi ovat tuoneet markkinoille mahdollisuuden päästä linkkiverkostoon. Linkkiverkostoon, jossa linkit ovat artikkeleiden sisällä – aivan kuten tässä artikkelissa nuo kaksi edellä mainittua linkkiä nyt ovat.

Molemmat linkit liittyvät täysin tähän artikkeliin ja artikkelin sisältö liittyy molempien yritysten palveluihin eli markkinointiin ja sisällöntuotantoon. Näistä linkeistä Google pitää.

Sivustoverkosto – linkkiverkosto

Sivustoverkostoa kasvatetaan tänäkin vuonna usealla erilaisella teemasivustolla ja palvelemme suomalaisten yritysten ohella luonnollisesti myös kansainvälisiä, Suomesta asiakkaita etsiviä yhteisöjä. ER-tuen ja Kettu Markkinoinnin sivustoverkostosta löytyy hyviä artikkelialueita, joille voidaan rakentaa todella monipuolisia linkkiverkostoja sinunkin yrityksesi hyödyksi.

Sivustoverkoston avulla saatava linkkiverkosto on myös siitä hyvä, että sitä kautta voit saada kontaktin potentiaalisiin asiakkaisiin jopa ilman Googlea. On totta, että linkit auttavat sinun oman yrityksen Google arvostuksessa, mutta se antaa yrityksellesi myös näkyvyyttä muille sivustoille ja sitä kautta yrityksesi tuotteisiin ja palveluihin tullaan tutustumaan vahingossakin – sillä tosiasia on että useimmiten ostopäätökseen tai ostoprosessin aloittamiseen tarvitaan jokin sykäys – nämä artikkelit voivat toimia sellaisina!

Linkkiverkoston hyvä puoli on myös siinä, että se vähentää esimerkiksi tarvetta lähettää potentiaalisille yritysasiakkaille sähköpostia, näin vältytään roskapostilta (mitä itsekin lähetämme aina silloin tällöin kuin teemme uusia projekteja).