ER-tuki ja Kari Oksanen ovat tehneet markkinointia jo yli 30 vuoden ajan. Tämän ajanjakson aikana olemme toteuttaneet jos jonkinmoisia markkinointiin liittyviä projekteja, koulutuksia ja kursseja. Asiakkaita on ollut Suomen lisäksi myös Euroopassa ja kauempaakin.
Näiltä sivuiltamme voitte löytää markkinointiin liittyviä vinkkejä eri artikkeleiden muodossa, joista olemme koonneet tälle sivulle muutaman esimerkin.
Vinkki markkinointiin pienelle yritykselle
Pienten yritysten markkinointitoimenpiteet ovat luonnollisesti aivan erilaiset kuin isoimpien. Suurimmat erot tulevat tietenkin resurssien kautta – raha ja taito ovat pienissä yrityksissä yleensä huomattavasti rajatumpaa – mutta niin on toiminta-aluekin. Vinkkinä pienille yrityksille kerrommekin tässä pari yksinkertaista asiaa, jotka kannattaa…
Sunnuntain ilmainen SEO vinkki
Vaikka oma työ on aikalailla sisällöntuotantoa joka päivä, emme varsinaisesti kuitenkaan tuota SEO palveluita yrityksille, joten yksinkertaisen maksuttoman SEO vinkin antaminen ei aiheuta meillä minkäänlaista tulomenetystä, kenties jopa aivan päinvastoin. Tämän kertainen ilmaisvinkki liittyy SEO työhön ja yrityksen kotisivujen löydettävyyteen…
Oletko lisännyt oman yrityksesi Googlen karttaan? Eli mitä löytyy jos yritystäsi etsitään suoralla Google haulla? Tässä esimerkki toisesta yrityksestämme ja sen Google näkyvyydestä kun haku on tehty yrityksen nimellä. Kokeile miten sinun oman yrityksesi kanssa käy, ja tee haku selaimeni…
Vinkki kotisivujen Google löydettävyyden nopeaan parantamiseen
Olen jo useammassa nettipalaverissa kertonut henkilökohtaisesti asiakkailleni pari yksinkertaista vinkkiä kotisivujen parempaan Google-näkyvyyteen, ja koska tämän tiedon löytäisi jokainen pienellä hakemisella, laitan sen omin sanoin myös tänne: Pyri nimeämään sivusi asianmukaisesti Jos siis tarjoat vaikka maalarinpalveluita, älä nimeä sivuasi “palvelut”…
Hakusanamarkkinointi ja uusien asiakkaiden saaminen
Jokainen yritys tarvitsee uusia asiakkaita. Yritys joka tyytyy olemassa oleviin asiakkaisiin valitsee itselleen alaspäin suuntautuvan myyntikäyrän, sillä “luonnollinen” poistuma tulee vähentämään asiakkaat vähitellen sellaisiin määriin, jotka eivät enää mahdollista yrityksen liiketoimintakelpoisuutta. Hakusanamarkkinointi on nykyaikainen työtapa löytää uusia asiakkaita. Yritysten myyntiin…
Natiiviartikkeli markkinointikeinona – mistä on kyse?
Muutamia vuosia sitten mediassa, myös lehdissä, nähtiin paljon yritysartikkeleita. Niissä yleensä haastateltiin yrityksen henkilöitä ja kerrottiin tarkemmin, mitä yritys tarjoaa ja tekee – nämä olivat yleensä maksettuja artikkeleita, ns. PR-artikkeleita. Nykyään nekin ovat kehittyneet uudelle tasolle – puhutaan natiiviartikkeleista. Me…
Ravintolamarkkinointia yli 30 vuoden kokemuksella
ER-tuki ja Kari Oksanen ovat olleet mukana ravintola-ja viihdemaailmassa sieltä 80-luvun lopulta lähtien. Olemme tuottaneet ohjelmia, luoneet musiikkityylejä ravintolaan sekä tehneet paljon ravintolamainontaa, niin printissä kuin nykyään digissä. Historiasta löytyy myös drinkkilistat ja pienimuotoiset koulutuksetkin, jotka ovat kuitenkin jo mennyttä…
Nettikilpailu markkinointikeinona
Markkinoinnissa meillä on tehtävänä kehitellä tapoja, joilla yritys voi nousta esille ja erottua kilpailijoistaan. Tähän erottumiseen on monia erilaisia tapoja, ja yksi niistä ovat erilaiset kilpailut. Käydään tällä kertaa läpi erilaisten kilpailumuotojen mahdollisuuksia markkinoinnin näkökulmasta. Pisteitä ja bonuksia Ilmaisten kilpailujen…
Vihjeitä pienen yrityksen markkinointiin
ER-tuki ja sitä edeltänyt markkinointipalvelu AdFox ovat tuottaneet markkinointi- ja mainonta-alan palveluita lähinnä pienille ja keskisuurille yrityksille Suomessa jo yli kolmenkymmenen vuoden ajan. Välillä tiimissä on ollut enemmän henkilöitä ja välillä vähemmän, mutta koko ajan ollaan myös opittu lisää. Tässä…