Muualla maailmassa on jo pidemmän aikaa pidetty tärkeänä, että yrityksen kotisivuille löytyy linkkejä muilta sivuilta. Ennen tämä hankittiin olemalla mukana mahdollisimman monessa ja relevantissa nettihakemistossa, mutta sittemmin noiden ohelle on tullut vieläkin parempi tapa: vierasesiintymiset. Vierasesiintymisiä on yleensä erilaisten blogien ja uutisvirtojen sisällä esiintyvät vartavasten kirjoitetut artikkelit, mainosartikkelit, jotka sisältävät linkin tai pari yrityksen kotisivuille.
Mainosartikkelit
Tällaisia mainosartikkeleita on ollut jo vuosikymmeniä aikakauslehdissä ja nyt ne ovat tulossa myös suomalaisiin verkkosivuistoihin ja blogeihin. Jos olet tilannut luotettavalta Google optimointia tekevältä yritykseltä raportin omista sivuistasi, todennäköisesti juuri nämä puuttuvat tai vähälukuiset backlinkit ovat se suurin ongelmakohta. Yleensä suomalaisilla firmoilla on niitä muutama: Fonectan listaus, Finder ja kenties paikallisen yrittäjäjärjestön listaus, mikäli sellainen online yleensäkään on saatavilla.
Linkkiverkosto 2018
Myös relevantti näkyvyys sosiaalisessa mediassa linkkeineen on tärkeä, eikä sitä pidä väheksyä, mutta me uskomme että tällainen "link building" eri linkki verkoston rakentaminen ja aktiiviseti kunnossa pitäminen tulee vuoden 2018 aikana lisääntymään paljon myös Suomessa. Jo nyt useammat blogit ja bloggaajat harrastavat sitä, mutta se tulee lisääntymään kaikilla aloilla, jotka ymmärtävät Googlen hakujen merkityksen.
Nykyään se, että kotisivut ovat oikein rakennettu, hakusanat ja avainsanat paikoillaan ja mobiiliystävällisyys huomioita – se alkaa olla nykypäivää ja hyvin hallussa. Seuraava askel on tämä ulkoisten linkkien hankinta ja linkkiverkoston kasvattaminen.
Me voimme ja pystymme auttamaan tässä – olemme tehneet tätä jo pari vuotta, ja meillä on sivustoja, joilla voimme julkaista teidän sisältöä
Ole yhteyksissä ja rakennetaan teillekin oma linkkiverkosto.
You must be logged in to post a comment.