SEO/SEM projekti ja hakusanat

Meillä on oma tapamme tarjota ja tehdä hakusana-avainsana projekteja. Koska asiakkaamme kysyvät tätä lähes aina, päätimme avata hieman projektitapaamme tässä sivustollamme jättäen kuitenkin osan työtavoistamme avaamatta liittyen yrityssalaisuuksiin.

Asiakkaan alkukontakti

Ottaessamme yhteyttä potentiaaliseen asiakkaaseen tai saadessamme asiakkaalta alustavan kyselyn, teemme pikaisen analysiin omiin tarkoituksiimme asiakkaasta, ja tämän kotisivujen ja yritystoiminnan tilanteesta.

Tämän jälkeen vastaamme asiakkaalle ja kerromme työtapamme, sekä sen, että näissä projekteissa kustannukset lähtevät noin 2500 euron alkuhankkeesta, jonka aikana selvitetään perusteet. Toinen vaihtoehtoinen tapa on lähteä liikkeelle ilman digitaalista maailmaa ja sen analysointia, aivan perinteisen markkinointikonsultoinnin kautta, eli henkilökohtaisen haastattelun (online) kautta, joka sekin tuottaa asiakkaalle kirjallisen raportin nykytilanteesta sekä perustavan suunnitelman tulevaisuuden mahdollisuuksista (950€)

Alkuanalyysi

Jos asiakas on oikeasti kiinnostunut parantamaan omaa digitaalista löydettävyyttään, teemme sopimuksen alkuanalyysin tekemisestä. Jokainen SEO ja hakusanaprojekti aloitetaan analyysillä, jonka kustannus on 690,00 euroa + alv 24%, ja joka on pakollinen jokaisessa SEO projektissamme.

Alkuanalyysi sisältää:

  • Kattavan hakusana/hakusana-analyysin joka tehdään ohjelmallisesti – ei “musta tuntuu”-tiedolla
  • Kilpailutilanteen ja kilpailijoiden analysoinnin ohjelmistollisesti
  • Otsikoiden ja title-elementtien optimoinnin ehdotukset yrityksen omille sivuille perustuen yli 20 vuoden kokemukseen
  • Ehdotuksen sisältöjen optimoinnille hakusana-analyysin mukaan perustuen yli 20 vuoden kokemukseen
  • Ohjeet sisällöntuotantoon perustuen yli 20 vuoden kokemukseen
  • Toimenpide-ehdotukset jatkoa ajatellen

Mikä sitten nostaa alkuhankkeen hintaa?

Alkuanalyysin selvittää yrityksen ja markkinoiden tilannetta ja esittää seuraavien vaiheiden työlistaa. Riippuen yrityksestä, tavoitteista ja budjetista, tämä alkuhankkeen ensimmäinen “työvaihe” sisältää monia mahdollisia kustannuksia aiheuttavia toimenpiteitä.

Näitä voivat olla:

  • kotisivujen rakenteen muuttaminen
  • kotisivujen sisällön muokkaaminen
  • kotisivujen sisällön lisääminen
  • sosiaalisen median sisällön suunnittelu ja toteuttaminen
  • ulkopuolisten linkkien rakentaminen

Jatkotyöt

Kuten kaikissa markkinoinnin ja mainonnan oppikirjoissa on lukenut jo kymmeniä vuosia, työ on jatkuvaa. Osa yrityksistä omaa resurssit markkinointitoimenpiteiden omatoimiseen tekemiseen, osa ostaa työt palveluina. Meidän kauttamme yritys voi saada:

  • sosiaalisen median päivityksen suunnitelman mukaisesti
  • kuukausittaiset raportit tekemisistä ja tulosten seurannan sekä henkilökohtaisen online tapaamisen
  • ulkopuolisten eli backlinkkien seurannan ja kehittämisen sekä tarvittaessa lisäämisen
  • avainsanojen / hakusanojen kuukausittaisen analyysin – kilpailijatkin todennäköisesti kehittävät omaa markkinointiaan

Jos siis oma näkyvyys internetin maailmassa kaipaa buustausta, ota yhteyttä meihin.