Useat suomalaiset yritysten verkkosivut ovat yksinäisiä saaria internetin valtameressä. Ne eivät ole linkittyneitä minnekään eikä mitenkään – ne voivat olla teknisesti ja graafisesti upeita, mutta niistä ei oikein tiedetä muuten kuin suorien viestien ja keskusteluiden kautta. Ne ovat yksin merellä.
Monet suomalaiset yritykset unohtavat digimarkkinoinnissa verkostojen merkityksen. Verkostot ymmärretään kyllä henkilökohtaisessa työssä sillä siinä toisia ihmisiä tavataan jatkuvasti. Me ymmärrämme helpommin tämän osan verkostoitumisesta. Messuilla ja tapahtumissa yritykset jakavat esitteitä, ja esimerkiksi kyniä, joissa on yrityksen nimi ja URL-osoite ja niiden tarkoituksena on saada ihmisiä, potentiaalisia asiakkaita verkkosivustolle käväisemään – mutta eikö olisi mukavaa myynnin ja liidien kannalta, että yrityksen verkkosivusto löytyisi internetin laajasta merestä ilman yrityksen nimeäkin? Sillä se, että tietää yrityksen nimen ja mitä se tekee on jo iso alkuharppaus – ja suurin osa potentiaalista asiakkaista ei tätä tietoa omaa.
Tiedonhaku ja avainsanat
Me puhumme paljon avainsanoista. Ne ovat niitä sanoja ja termejä, joita ihmiset käyttävät eri hakukoneissa etsiessään ratkaisuja omiin ongelmiinsa, kysymyksiinsä. Löytämällä omalle yritykselle tärkeitä avainsanoja, on mahdollista luoda yrityksen omia verkostoja online maailmassa, internetissä, aivan kuten loisit henkilöverkostoja reaalimaailmassa. Näitä verkostoja luodaan sekä vieraskirjoitusten että muiden linkkien avulla, ja näin saadaa luotua siltoja muihin internetin tietosaariin – eikä enää olla yksin.
Monet tutkimukset antavat tuloksia, jotka kertovat, että suurin osa ihmisten klikkauksista hakutuloksissa kohdistuu ensimmäisiin kolmeen ehdotukseen ja vain harvat hakevat vastauksia kauempaa, toiselta tai kolmannelta sivulta – sekin on mahdollista, mikäli ensimmäiset ehdotukset eivät antaneetkaan sopivia vastauksia, tai ratkaisseet ongelmaa. Tämä tarkoittaa, että yrityksen verkkosivuston pitäisi olla omalle toiminnalleen tärkeiden avainsanojen eli hakusanojen kohdalla aivan kärjessä, jotta yritys saisi sen hyödyn, mitä internet voi yrityksen myynnille antaa – muuten voi käydä, että tuhansien eurojen verkkosivusto on kuin Robinson Crusoe, yksin keskellä merta… ethän sinä halua, että yrityksesi on yksin internetissä?
Anna meidän auttaa?
Meillä on vuosien kokemus netissä toiminnasta. Olemme vuosien aikan toteuttaneet satoja kotisivuja ja viimeisten vuosien aikana olemme enemmän kohdistuneet sisältöön, SEO-asioihin, linkityksiin ja myynnin parantamiseen kuin uusien kotisivujen rakentamiselle asiakkaille – on niitäkin sivustoja tänäkin vuonna joitakin tehty, mutta enemmän projektimme ja työmme on liittynyt avainsanoihin ja verkkoliikenteen ohjaamiseen asiakkaillemme sekä heidän hakukonelöydettävyyden parantamiseen.
Aloitamme aina nykytilanteen arvionnista ja annamme asiakkaalle raporttimme sekä ehdotuksen, mitä voisimme tehdä. Tällainen perustason analyysi ei maksa kuin 199€+alv ja se antaa jo näkemystä sille, mitä voidaan tehdä, jotta verkkosivusto tavoittaisi paremmin potentiaalisia asiakkaita – meillä tarjolla on sitten kokonaisvaltaisemme palvelutuote ”liidigeneraattori”, jos oikeasti lähdetään kehittämään sitä markkinointia kohti myyntitavoitteita.

Kommenttien kirjoittaminen edellyttää että olet kirjautunut.