search-engine-marketing-sem hakusanat

Suomalainen ei halua myydä “ei oota”: Hakukonemarkkinointi

Teimme omaa työtämme ja löysimme paikalliselle toimijalle mahtavan avainsanan. Olimme aivan varmat, että saisimme tuolla löydetyllä hakusanalla lisää liikennettä asiakkaalle, ja samalla varmasti myös osa tuosta liikenteestä konvertoituisi kaupoiksi – mutta asiakas ei halunnutkaan ostaa projektia. Miksi?

Suomalainen yritys ei halua myydä ei oota. Hakukonemarkkinointi oikein tehtynä voi saada aikaan tilanteen, missä yritystä kohden kohdistuu jopa liikaa kiinnostusta ja tilausmäärät ylittävät resurssit. Raja saattaa tulla omien varastojen kautta, tai jopa maahantuojan toimien kautta. Joka tapauksessa, suomalainen yritys ei halua vastata potentiaaliselle asiakkaalle “ei oo”.

Miten hakukonemarkkinointi toimii?

Kun keskustelemme mahdollisen asiakkaan kanssa, pyrimme selvittämään, mitä yritys haluaa myydä, paljon yrityksen on mahdollista myydä, ja mitkä ovat yrityksen todelliset resurssit ja tavoitteet. Hakukoneiden maailmassa hakukonemarkkinointia tuottavat tuhannet yritykset, ja kaikilla on omat tapansa tehdä näitä projekteja. Meidän perustavoitteemme on tehdä työ siten, että asiakkaamme oikeasti hyötyy. Siksi olemme ottaneet käyttöön tulosperusteisen laskutuksen. Tulosperusteinen ei perustu kuitenkaan asiakkaan myyntiin, vaan siihen, että teemme mitä lupaamme, eli nostamme asiakkaan kotisivut paremmalla paikalle hakukoneissa. Itse myyntiin emme voi vaikuttaa, sillä siihen vaikuttavat sitten kaikki sellaiset tekijät mihin me markkinoijina emme välttämättä voi vaikuttaa.

Hakukonemarkkinoinnin etuna on sen kyky tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri sillä hetkellä, kun he etsivät tietoa tai ovat valmiita tekemään ostopäätöksen. Tämä tekee siitä erittäin tehokkaan tavan houkutella liikennettä ja lisätä myyntiä.

Yli 30 vuoden kokemus kuuntelemisesta

Me olemme tuottaneet markkinoinnin palveluita jo 90-luvulta lähtien. Olemme toteuttaneet sekä markkinoinnin, myynnin että asiakastiedon koulutuksia yrittäjille ja yrittäjäksi aikoville esimerkiksi Yksinyrittäjäakatemian kautta jo vuosia. Näiden vuosien aikana olemme opetelleet myös kuuntelemaan. Kuunteleminen on markkinoinnin konsultille tärkeätä, se auttaa meitä auttamaan asiakkaitamme heidän tavoitteidensa täyttämisessä.

Haluaisitko sinä saada meiltä analyysin ja tarjouksen omista kotisivuistanne? Mitä avainsanoja, hakusanoja me löydämme suomalaisten hauista, jotka toisivat teille liikennettä, josta olisi mahdollisuus saada lisämyyntiä? Pelkkä liikenne ei riitä, vaan sen pitää olla teille sopivaa liikennettä! Laita postia suoraan myynti@ertuki.fi ja katsotaan, miten voimme auttaa teitäkin.